ARTEFAKTY
Artefakt: przedmiot, posiadający magiczne zdolności. W porównaniu do mocy, posiada swój własny „limit”, po którym artefakt przestaje działać. Energia po określonym czasie odnawia się i na powrót można korzystać ze wszystkich uroków magicznych przedmiotów.
Jeżeli masz pomysł na artefakt to w dziale z propozycjami znajduje się temat, w którym możesz go zaproponować. SPISEM ZAJMUJE SIĘ: Nathair / OSTATNIA AKTUALIZACJA: 13.09.2015
Wyjaśnienia
Poziom łatwy: Artefakty można uzyskać na misji o łatwym poziomie trudności, w niewielkich wydarzeniach fabularnych (tzw. „losowych” prowadzonych przez MG-Los), w konkursach oraz za zasługi na forum. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom średni: Artefakty można uzyskać na misji o średnim poziomie, w większych wydarzeniach fabularnych (tzw. „losowych” prowadzonych przez MG-Los) oraz za zasługi na forum. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom trudny: Artefakty można uzyskać na misji o trudnym poziomie trudności, dwóch średnich lub trzech łatwych oraz za zasługi na forum. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom piekielnie trudny: Artefakty można uzyskać na misji o bardzo trudnym poziomie. Uwaga! Na tej misji w 98% użytkownik może doznać stałego uszkodzenia ciała, a nawet skończyć się śmiercią! Oznaczenie: ✖ ✖ ✖ (!)
+ klikając na obrazek otworzy się pełny art (w kolorach).
CZARNY DIAMENT
✖ ✖ ✖
najczęściej jest używany w formie amuletu na szyi. Owy przedmiot to czarny, niemal pochłaniający światło klejnot, wkomponowany w srebrną oprawę, na którego środku widnieje srebrny symbol, do bólu przypominający te pirackie. Czaszka i dwie, skrzyżowane piszczele pod nią. Jest bardzo lekki, acz niezwykle wytrzymały... Jak to diament. Podobno powstał, gdy ziemia pochłonęła setki zawirusowanych zwłok, które potem, w niewytłumaczony sposób, przekształciły się w te kryształy. Ale jak wiadomo, plotki to zawsze tylko plotki – gorsi od tych opowieści są właściciele owych przedmiotów.
ZASTOSOWANIE: samo noszenie rozsiewa niezbyt potężną – ale jednak - aurę strachu towarzyszącą posiadaczowi. Najsilniejszy wpływ ma ona na istoty posiadające zwierzęce zmysły. Właściciel Diamentu nabywa również zupełną odporność na strach wywoływany przez moce nadprzyrodzone – dzieje się tak jednak tylko, gdy potrze się czaszkę na klejnocie. Użycie kamienia powoduje, że na czas dwóch postów promienieje on czarnym, złowieszczym blaskiem, a wszystkie żywe istoty w promieniu dziesięciu metrów bez świadomości czy kontroli nad tym, co robią, zaczynają uciekać jak najdalej od posiadacza obiektu. Oczywiście, silna wola może się oprzeć działaniu klejnotu, lecz nawet wtedy, osoba poddana działaniu kryształu będzie odczuwać silny, często paraliżujący strach. Po siedmiu użyciach klejnot staje się matowy i może służyć jedynie za ozdobę. Naturalnie, istoty nie mogące odczuwać strachu nic nie poczują.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 1/4
{Natalie}CZAS TRWANIA: 2 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 4 posty.
LICZBA UŻYĆ: 7.
OSTRZE TRANSFORMACJI
✖ ✖ ✖
magiczne bronie, które według legend został wykute przez Anioły. Z pozoru to tylko kolejna, niepozorna błyskotka - połyskujący niebiańską aurą sztylet, bez żadnych zdobień, surowy. Pozory mają jednak to do siebie, iż lubią być złudne. Posiada on bowiem moc zmieniania się w dowolną broń sieczną.
ZASTOSOWANIE: zamiana sztyletu w dowolną broń sieczną. Od małych noży, poprzez zwykłe miecze, a kończąc na półtorakach.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 1/4
{Lentaros, Al, Nathair}CZAS TRWANIA: 5 postów.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
TORBA BEZDENKA
✖ ✖ ✖
torba bez dna to zaklęty przez Anioły przedmiot. Torba ta, dzięki ich magii, może zmieścić nieskończenie wiele rzeczy, które oczywiście są rozmiarowo poprawne (np. karabin jeszcze w niej upchniesz, ale biurka już niezbyt). Jest jeden minus - torba, póki się jej nie złapie, "żyje". Jeśli się otworzy i wessie twoją rękę czy nogę, automatycznie wsysa Ciebie całego.
ZASTOSOWANIE: magazynowanie wszelakich przedmiotów.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 1/2
{Yuu}CZAS TRWANIA: nieograniczony.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: -
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
PIERŚCIEŃ BATORY
✖ ✖ ✖
ponoć żyła kiedyś na tym świecie pewna królowa o urodzie porównywalnej do nieziemskich bogiń. Choć zewnętrznie piękna, była to kobieta próżna i egocentryczna, która za nic nie mogła się pogodzić z upływającym czasem i blaknącą urodą. Stale rosnąca w siłę obsesja na punkcie idealnego wyglądu i młodzieńczego uroku, skłoniła ją do podpisania paktu z Demonem. Za cenę swojej duszy, zyskała wreszcie to, o czym całe życie marzyła. Zapewne znajdą się tacy, dla których byłaby to sprawiedliwa wymiana.
ZASTOSOWANIE: pierścień pozwala na pozorne przybranie dowolnego wyglądu ludzkiego. Jeśli osobnik dysponuje nadzwyczajnymi cechami, jak skrzydła lub ogon, iluzja pryska, gdy dojdzie do ich bezpośredniego kontaktu z inną osobą. Ponadto zmianie ulega również głos, jednakże zapach pozostaje ten sam.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 1/4
{Gavran, Lilo, Natalie}CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 4 posty.
LICZBA UŻYĆ: 5.
ZAPALNICZKA PIROMANA
✖ ✖ ✖
Z pozoru zwykła benzynówka, dosyć starta i z wygrawerowanym płomieniem na blaszce.
Co ją różni od innych? Zawsze odpala, nieważne w jakich warunkach, a przy odpaleniu ognia 3 razy z rzędu przez użytkownika, wytwarza kule ognia wielkości porządnej śnieżki, która wystrzeliwuje w wybraną stronę. Zasięg kuli sięga do 15 metrów i działa jak wystrzelony pocisk. Jeśli na swojej drodze nie napotka przeszkody - stopniowo wypala się i znika.
ZASTOSOWANIE: Kule ognia i nieskończone źródło ognia.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/6 {...}
CZAS TRWANIA: 2 posty (+2 ogniste kule)
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 4 posty.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczone.
CHEMICZNA LATARKA
✖ ✖ ✖
Co tu dużo mówić, chyba każdy wie czym jest glowstick. Dla niewiedzących w skrócie można powiedzieć, że jest to patyk wypełniony chemią, który po złamaniu świeci.
Co jednak odróżnia naszą latarkę od typowego patyczka?
To, że po złamaniu wraca do swojej formy i świeci znacznie mocniej, jego światło bez problemu może oświetlić długą podróż, albo oślepić przeciwnika jeżeli ten stoi za blisko.
Kolejny bajer? Jeżeli komuś zdarzy się oberwać zawartością to z jego skóry robi się galaretka, niesmaczna zresztą.
ZASTOSOWANIE: Oświetlanie ciemnych pomieszczeń, oślepianie na krótką chwilę przeciwnika, po wylaniu zawartości rozpuszczenie nawet i metalu (jednakże zawartości starczy na rozpuszczenie małej dziury o wielkości piłki golfowej).
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/6 {...}
CZAS TRWANIA: 4 posty (1 post oślepienia).
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczone (w przypadku wylania zawartości - przestaje w ogóle działać).
SZWAJCARSKIE RADIO
✖ ✖ ✖
Nazwa ta została stworzona przez szwajcarskie scyzoryki, spełniające niewiele więcej funkcji od wymienionego właśnie sprzętu, stworzonego przez Japończyków nawiasem mówiąc.
Możemy go użyć na wiele sposobów, ustawiając na wysokie fale ogłuszymy nim każdego w promieniu 10-20 metrów (oczywiście sami musimy posiadać coś na uszach) i utrzyma każdego w polu rażenia na 1-2 posty (0-10 metrów – 2 posty, 11-20 metrów – 1 post).
Innym zastosowaniem radyjka jest funkcja szpiegowska prawie że żywcem wyciągnięta z klasyki Jamesa Bonda. Otóż ustawiając fale na najniższe i przykładając bezprzewodową słuchawkę, która jest przymocowana najczęściej do owego cacka, do ściany dzielącej nas od danej rozmowy, wychwycimy każde słowo w promieniu 5-8 metrów.
ZASTOSOWANIE: ogłuszenie przeciwników lub podsłuchanie rozmowy, potrafi też pełnić funkcję tradycyjnego radia.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/4 {...}
CZAS TRWANIA: 2 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 4 posty.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona, należy jednak pamiętać o bateriach..
PŁASZCZ CIENIA
✖ ✖ ✖
Płaszcz Cienia - właściwie Płaszcz Archanioła - stworzony przez Anioły, na początku miał służyć jako szata, która umożliwiałaby danej osobie zdobycie chociażby cząstki mocy, jaką władają Anioły. Jednak po kilku miesiącach, kiedy to posiadacze tego skrawka ubrania zdążyli narobić już niemały bałagan, postanowiono ograniczyć ich możliwości, przeistaczając go w Płaszcz Cienia, dzięki któremu, jak sama nazwa wskazuje, można zamienić się w cień.
ZASTOSOWANIE: zamiana użytkownika płaszcza w cień. Posiadacz płaszcza przyjmuje formę półprzezroczystego cienia, dzięki czemu łatwiej mu się ukryć. Moc artefaktu NIE sprawia, że użytkujący staje się niematerialny, przez co wciąż może doznać obrażeń.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 2/6
{Kamikaze, Sleipnir}CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 posty.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczone.
PIEŚŃ SUKKUBA
✖ ✖ ✖
sukkuby były uważane za demonice uwodzące mężczyzn we śnie. Mało kto mógł im się oprzeć, a ceną za chwilę przyjemności była dusza zauroczonego głupca. Osoba znajdująca się pod wpływem uroku osobistego Sukkuba była w stanie spełnić każdą zachciankę i kaprys demonicznej kochanki. Cóż, ten amulet posiada podobne właściwości...
ZASTOSOWANIE: w najprostszych słowach – artefakt posiada moc uwodzenia, jednak, wbrew temu, co mówi nazwa, działa on zarówno na mężczyzn, jak i na kobiety. Osoba będąca pod jego wpływem jest w stanie spełnić prawie każdą zachciankę posiadacza artefaktu. Łącznie z upojną nocą w jakimś przytulnym kąciku... Należy zaznaczyć, że osoby z silną wolą słabiej reagują na jego działanie, chociaż nie są na nie kompletnie odporne. Jedyne, czego nie można nakazać ofierze, to popełnienie samobójstwa bądź zabicie drugiej osoby. Ale, nie oszukujmy się, kogo by to interesowało, kiedy możesz przespać się z kim chcesz?
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/1 {...}
CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 4 posty.
LICZBA UŻYĆ: 5.
EGIDA WALECZNYCH
✖ ✖ ✖
Egida Walecznych to potężna tarcza o niezwykłych właściwościach. Jego posiadacz - którym może zostać jedynie Anioł bądź Wymordowany - dzięki niej może nie tylko się nią bronić, lecz również uwolnić z niej płomień, który w najlepszym wypadku pozostawia po sobie poważne poparzenia na ciele ofiary.
ZASTOSOWANIE: atak ogniem (jednorazowo na 4 posty) bądź obrona – w zależności od fantazji.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/3 {...}
CZAS TRWANIA: 4 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 8 posty.
LICZBA UŻYĆ: 5.
FLET BOGÓW
✖ ✖ ✖
mówią, że tym przepięknym, lazurowym fletem posługiwali się dawni bogowie. Jako istoty próżne kochali się popisywać. Instrument służył im więc do oczarowania pieśnią najbliższych słuchaczy.
ZASTOSOWANIE: hipnoza, która czyni przeciwnika niezdatnym do walki, na krótki moment usypiając go. Jedynym warunkiem jest to, że instrument przez cały czas musi grać.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/5
{Natalie}CZAS TRWANIA: 5 postów.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 10 postów.
LICZBA UŻYĆ: 10.
DESTRUKTOR
✖ ✖ ✖
ciężko określić w jaki sposób powstał ten amulet i kto go wymyślił. Kręci się wokół niego sporo plotek; jakoby kości w niego wkomponowane miały kiedyś należeć do jakiegoś Anioła, może stworzyły go demony..? Plotek dużo, lecz czemu wierzyć? Jest to dosyć duży, luźny amulet stworzony z połączonych ze sobą, czarnych opali i na pierwszy rzut oka widoczne jest, którą stroną się go nosi. Wyznaczają to... Kości. Zazwyczaj dosyć krótkie, przypominające zwierzęce lub ludzkie, łamane na kilka części. Nie jest zbyt ciężki, a jego luźność sprawia, że łatwo go zdjąć czy też zgubić.
ZASTOSOWANIE: dotknięcie jedną z kości amuletu w osobę użytkującą moc nadprzyrodzoną lub w coś, co jest bezpośrednim wynikiem tej mocy (np. lecącą kulę ognia) powoduje natychmiastowe "zniknięcie" efektu mocy oraz brak możliwości jej użycia na okres 3 postów. Po jednorazowym wykorzystaniu, jedna z kości amuletu znika. Można użytkować go więc aż do wyczerpania się kości - potem staje się już zwykłą ozdobą. Ważnym faktem jest to, że kości działają tylko na umiejętności nadprzyrodzone, a więc wyłącznie na wymordowanych, anioły lub działanie artefaktów.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 2/9
{Ailen, Kaukaz}CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 2 posty.
LICZBA UŻYĆ: 5 - 10 (w zależności od ilości kości w amulecie).
FIOLKA WYPEŁNIONA WODĄ ZE STYKSU
✖ ✖ ✖
legenda głosi, że w Krainie Umarłych płynie rzeka o niezwykłych właściwościach. Mówi się, że wody strumienia dają odporność na każdą broń. Pod wpływem uroku skóra staje się wytrzymała i elastyczna, dlatego żaden znany ludzkości oręż nie może jej przebić. Tę potężną substancję dawano w nagrodę ambitnym żołnierzom, jednak często to właśnie ona stawała się przyczyną ich zguby – niejeden bowiem rzucał się w wir walki, zapominając zupełnie o obrażeniach wewnętrznych i atakach magicznych. Tak skończyła się era namaszczonych wojowników o niezniszczalnych ciałach, lecz zbyt próżnych i lekkomyślnych umysłach. Chodzą jednak słuchy, że kilka eliksirów przetrwało.
ZASTOSOWANIE: całkowita odporność fizyczna na obrażenia zadane orężem (niezależnie jakim).
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/3 {...}
CZAS TRWANIA: 4 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: 2.
DIABLO
✖ ✖ ✖
bardzo rzadki minerał zarażony przez wirusa X. Wydobywany niegdyś w Japonii, po klęskach żywiołowych zaginął i nigdzie nie da się odnaleźć jego złóż. Kawałki kamieni jednak co jakiś czas pojawiają się na obszarach Desperacji. Użytkownik, który posiadł ten kryształ ma możliwość zmienienia się na parę chwil w bestię, a każdy kryształ odpowiada jednej bestii (dla uściślenia; chodzi o to, że jak za pierwszym razem zmienisz się w pegaza to za drugim też). Skutkiem ubocznym jest osłabienie, zawroty głowy. Zbyt duża częstotliwość używania poddaje właściciela artefaktu większemu ryzyku zarażenia się wirusem X. Minerał zmienia swój wygląd w trakcie używania: po drugim użyciu; całkowicie zużyty.
ZASTOSOWANIE: zamiana w dowolną bestię do poziomu średniego włącznie, bez możliwości przejęcia ich mocy.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 2/6
{Ourell, Natalie}CZAS TRWANIA: 4 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 6 postów.
LICZBA UŻYĆ: 6.
DIADEM PAMIĘCI
✖ ✖ ✖
miewasz czasem tak, że nie potrafisz czegoś opisać słowami? Oto rozwiązanie tego problemu. Mając to cudo, jesteś w stanie przekazać komuś informacje, nie używając do tego słów. Wystarczy, że założysz diadem i bardzo się skupisz na tym, co chcesz w nim zawrzeć.
Istnieje nawet możliwość zamknięcia w nim poniekąd własnej duszy. Można pozostawić w nim wszystkie swoje wspomnienia. Powoduje to, że nie można w nim już nic więcej zapisać. Jest to o tyle przydatne, że jeśli postać umrze, to jej osobowość może zostać "wgrana" do androida.
Artefakt został najprawdopodobniej stworzony przez anioły jeszcze wiele stuleci przed apokalipsom, by ułatwić komunikację. Obecnie zachował się w znacznie ograniczonej formie.
ZASTOSOWANIE: ten niepozorny klejnot w srebrnej oprawie pozwala na magazynowanie wspomnień i przekazywanie ich innym.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/4 {...}
CZAS TRWANIA: nieograniczony.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: -.
LICZBA UŻYĆ: 5 (dotyczy "zapisywania" wspomnień).
OCHRONNA BRANSOLETA
✖ ✖ ✖
ten niepozorny kawałek żelastwa, kryje w sobie bardzo przydatną zdolność. Po aktywowaniu, daje swojemu właścicielowi swego rodzaju nietykalność. W odległości jednego metra od osoby, która nosi bransoletę, pojawia się błękitne pole siłowe zdolne powstrzymać pociski i ataki bronią białą oraz wszelakie ataki magiczne.
ZASTOSOWANIE: tworzenie bariery ochronnej o średnicy 3 metrów.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/6 {...}
CZAS TRWANIA: 2 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 2 posty.
LICZBA UŻYĆ: 5.
KOŚCIANE BERŁO
✖ ✖ ✖
krążą legendy, iż niegdyś istnieli nekromanci interesujący się istotami zwanymi nieumarłymi. Studiowali przez tysiąclecia ciała żywych, zgłębiając wszelkie tajemnice ludzkich mięśni, ścięgien i kości. W efekcie, na polecenie czarnoksiężników, z grobów powstawały armie gnijących ciał, często żądne krwi, zawsze jednak bezwzględnie posłuszne swojemu twórcy. Zgodnie z podaniami, z kości samej Śmierci stworzono berło, które miało niezwykłą moc przywracania zmarłych do życia. Samo istnienie artefaktu obrosło cuchnącą legendą, bo świat robił wszystko, aby zapomnieć o przeklętym przedmiocie. „Śmierć jest zaledwie początkiem” - ten tekst wygrawerowano na kościanej lasce.
ZASTOSOWANIE: Berło pozwala na stworzenie kościanych sług, którzy słuchają swego pana i tylko jego, w liczbie nieprzekraczającej 6 jednostek na raz. Warunkiem przywołania jest posiadanie prochów lub szkieletu.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/1 {...}
CZAS TRWANIA: 4 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
LUSTRO Z CZARNEGO SZKŁA
✖ ✖ ✖
w całej historii świata stworzono niezliczone magiczne lustra i wszystkie one miały jedną wspólną cechę: uważano je za więzienia duszy. W rzeczywistości nie było tak mocnego obiektu, który byłby w stanie permanentnie zniewolić strzępki eterycznych cząstek. Zaczęto więc pracować nad substytutem. Artefaktem, który pozwoli wykorzystać ten ułomny, ale wizualnie kompletny zapis obrazu. Poświęcono niezliczone życia w ramach wieloletnich, krwawych praktyk, których celem było poznanie całej prawdy o odbiciu i jego właściwościach. Tak powstała substancja, zwana Czarnym Szkłem. Po kontakcie z czyjąś krwią wypływała ona ze sztywnych ram i formowała się na obraz i podobieństwo ranionej istoty. Idealne odwzorowanie nie było już tylko elementem teoretycznych rozważań. Pozostał jeden mankament – lustrzane monstrum wciąż pozostawało nieme, zupełnie jak zwykłe odbicie w tafli najzwyklejszego lustra.
ZASTOSOWANIE: tworzy na okres 3 postów rzeczywistą kopię dowolnego stworzenia z zachowaniem jego umiejętności i mocy (wymaga medium w postaci krwi tego stworzenia). Wyczarowana istota nie posiada ani duszy, ani świadomości, jest formą nekromanckiej lalki i bezwzględnie wykona polecenia przywołującego.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/5 {...}
CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: 10.
ARTEFAKT FOCLUSA
✖ ✖ ✖
stworzony niedawno, po to, by pomagać chorującym i cierpiącym. Miał on pomóc ludziom w identyfikacji chorób pacjentów, w ostateczności ludzie wykorzystali go przeciwko sobie - dzięki zdolności wykrywaniu ogniska bólu. Dlatego większość artefaktów po prostu zniszczono - cudem zachowały się tylko trzy sztuki.
ZASTOSOWANIE: artefakt pozwala na podrasowaniu wzroku i przeistoczenie go w rentgen - dzięki czemu u osoby, na którą patrzymy w czasie działania artefaktu, zauważamy czerwone punkciki - są to źródła bólu, najczulsze słabe punkty i ogniska różnych chorób. Szkielet czy narządy wewnętrzne, a nawet zadowolony tasiemiec nie umkną wtedy naszym oczom.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 1/3
{Astira}CZAS TRWANIA: 1 post.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 3 posty.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
HARFA NIEBIOS
✖ ✖ ✖
potężna, anielska broń, stworzona specjalnie do walki. Ponoć jej pierwszy właściciel – Izrafel, Anioł Muzyki - używał jej nie tylko do walki, ale też grał na niej niczym na harfie, a jego melodie miały dar wydobywania ze słuchaczy prawdziwych intencji i opinii. Jednak po tym jak Izrafel porzucił artefakt załamany odejściem Boga, broń utraciła tą umiejętność. Teraz w jej grze słychać tylko lament i płacz setek, a może nawet tysięcy istnień, które odeszły w nicość podczas kataklizmów i w wyniku zarazy...
ZASTOSOWANIE: mimo tego, że wygląda jak kosa, która jest bronią raczej na krótki dystans, ten egzemplarz nie nadaje się do walki w zwarciu. Jego działanie polega na tym, że, machając nim, wprawia się w ruch struny, które zaczynają wydawać dźwięki. W zależności od ofiary każdy słyszy co innego. Ważne, iż w każdym przypadku efekt jest taki sam – paraliżujący strach i poczucie zagłady wiszącej nad głową. Przeciwnik nie jest w stanie ruszać się przez 2 posty - dodatkowo podczas nich ma halucynacje. Potworne obrazy, które widzi, skutecznie osłabiają jego wolę walki i koncentrację, co można wykorzystać do ataku, bądź – gdy przeciwnik jest zbyt silny – do ucieczki.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/1 {...}
CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
OKO HORUSA
✖ ✖ ✖
można by powiedzieć, że posiadacz tego wisiorka zdobył jedną z mocy samego Stwórczy, gdyż jest w stanie widzieć to, co było. Dzięki noszonemu artefaktowi, jest w stanie sprawdzić historię trzymanego przedmiotu lub dotykanej osoby. Klejnot w wisiorku jarzy się wtedy czerwonym blaskiem, a jego użytkownik wpada w trans. Nie jest w stanie zobaczyć wszystkiego, może mu się nie udać zdobyć informacji, jakie poszukuje. Niemniej jednak, możliwości jakie daje naszyjnik są na prawdę przydatne.
Nie wiadomo, kto stworzył artefakt. Pierwsze wzmianki o nim, pojawiły się w okolicach 2000 roku, po odnalezieniu go w jednej z piramid w Egipcie.
ZASTOSOWANIE: pokazywanie wizji przeszłości danego miejsca/przedmiotu/osoby.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/2 {...}
CZAS TRWANIA: 1 post.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: 15.
AMULET KONTROLI NAD POGODĄ
✖ ✖ ✖ (!)
legenda głosi, że amulet powstał w czasach, gdy ludzkość gnębiły potężne zjawiska meteorologiczne, doprowadzając do potężnych zniszczeń i pochłaniając wszelkie istnienie napotkane na swojej drodze. Spośród szeregów Aniołów wyłonił się jeden, na tyle zuchwały, by wbrew zakazom ingerencji w wolę Boską stworzyć mały amulet, mogący stłumić panujący chaos, jak i go wywołać.
ZASTOSOWANIE: jak sama nazwa wskazuje, daje on całkowitą kontrolę nad pogodą. Służy do zmniejszania lub zwiększania temperatury, wywoływania deszczu, mgły, burzy, oraz pozwala na manipulację błyskawicą i wiatrem, tworząc lekkie podmuchy, potężne tornada lub arktyczne wiatry, mogące zamrozić przeciwników. Umożliwia też okiełznanie panujących zjawisk pogodowych. Dopuszcza się wyłącznie zjawiska mogące naturalnie wystąpić w ziemskiej atmosferze. By aktywować amulet, należy mieć duże pokłady energii wewnętrznej, z tego względu wyłącznie anioły oraz wymordowani mogą posługiwać się tym artefaktem. UWAGA! Na 3 posty można zapanować tylko i wyłącznie jednym zjawiskiem. Np. panujemy nad tornadem przez 1-3 posty a potem musimy czekać 5 postów, by zapanować nad czymś innym.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/3 {...}
CZAS TRWANIA: 4 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 5 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
KOSA ŚMIERCI
✖ ✖ ✖ (!)
legendarna kosa jest jednym z najcenniejszych przedmiotów nekromanckich kultów i sekt. Wbrew wszelkim oczekiwaniom wygląda jak olbrzymie berło, stworzone z czarnego srebra i nasycone najczarniejszą magią świata. Trzon insygnium wieńczy czaszka, wykonana z dbałością o najdrobniejsze szczegóły i detale. Ta niezwykła broń to owoc współpracy trzech aniołów z Kościanego Trybunału. Połączywszy swe niezwykłe umiejętności, stworzyli wówczas najwspanialszy oręż, jaki kiedykolwiek powstał w celu „niszczenia tego, co żywe”. Ostrze kosy pojawia się nagle, tkane z czarnej esencji wydobywanej z nasady Śmiercioodsiewni. Wystarczy znać formułę aktywującą. Pożeracz Czasu zawdzięcza swoją nazwę mocy zatrzymywania, bądź przyspieszania czasu. W ten sposób to, co z prochu powstało, w proch się obraca. Metale korodują, skały kruszą się i marnieją, ognie znikają, a ludzkie ciała gniją i przepadają bez wieści. Każda istota, która raz już straciła życie (wymordowani, dusze, duchy, szkielety) czuć będzie w pobliżu artefaktu nieprzyjemny dreszcz i obawę. Stworzenia instynktownie mogą unikać kontaktu, czy starcia, z wyjątkiem tych, które dysponują wystarczającą wolą bądź inteligencją.
ZASTOSOWANIE: dotyk ostrza powoduje przyspieszony upływ czasu (starzenie, korozję, degenerację, dezintegrację, wietrzenie, obumieranie). Sam proces postępuje, lecz wymaga nieustannego, bezpośredniego kontaktu z obiektem, który ma być mu poddany. Nie ma możliwości cofania czasu ani zatrzymywania czasu!
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/1 {...}
CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 3 posty.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
FIOLKA PEŁNA DUSZ
✖ ✖ ✖ (!)
Fiolka Pełna Dusz została stworzona dawno temu przez Anioły. Jej zadaniem było uwięzienie złych i niespokojnych dusz. Posiadacz fiolki, po otwarciu jej, może wypowiedzieć tylko jedno jedyne życzenie, które, naturalnie, zostanie niezwłocznie spełnione i którego efekty pozostaną trwałe.
ZASTOSOWANIE: spełnienie jednego życzenia. Oczywiście, są pewne ograniczenia - jeżeli aktualny właściciel Fiolki zażyczy sobie nieśmiertelności, śmierci innej osoby, władzy nad światem bądź czegoś równie egoistycznego i niepoprawnego politycznie, jego dusza sama zostanie uwięziona w naczyniu (to samo tyczy się zażyczenia sobie zniknięcia wirusa X - bo równa się to ze śmiercią wymordowanych).
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/1 {...}
CZAS TRWANIA: na zawsze.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: -
LICZBA UŻYĆ: 1.
KRWAWE KAJDANY
✖ ✖ ✖ (!)
Krwawe Kajdany są niezwykle potężną bronią. Mówią, iż stworzone zostały przez same demony, a ich zadaniem jest wyssanie sił życiowych zakutego, pozostawiając go wycieńczonego i niezdolnego do chociażby samodzielnego podniesienia się z ziemi przez okres co najmniej 3 postów. Wyssane z nieszczęśnika życie nie odchodzi jednak w zapomnienie, a zostaje zaabsorbowane przez właściciela Kajdan. Nie mają one klucza - otwierają się jedynie pod wpływem zetknięcia z krwią ich posiadacza.
ZASTOSOWANIE: wysysanie sił życiowych z przeciwnika na rzecz przekazania energii witalnej samemu sobie.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/4 {...}
CZAS TRWANIA: 4 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 4 posty.
LICZBA UŻYĆ: 4.
SERCE ARACHNE
✖ ✖ ✖ (!)
złoto-srebrny kamień przedstawiający pająka wielkości ludzkiej głowy, na cześć matki pająków i mistrzyni tkania zwany sercem Arachne. Nie wiadomo jak powstał, wiadomo jednak, iż został użyty w historii tylko raz.
ZASTOSOWANIE: Serce Arachne ma dość ciekawe działanie. Położone na ziemi sprawia, że wszystkie pająki czy pająkowate, nieważne gdzie będą i ile czasu ma im to zająć, zaczynają iść w kierunku miejsca, gdzie serce zostało położone. Posiadacz Serca poznaje także mowę pająków i zostaje władcą, królem "Hordy". Możliwe jest przekazywanie władzy, albo uczynienie kogoś swoim zastępcą. Po śmierci Pajęczego Króla (bądź Królowej) władzę przejmuje jego zastępca. W przypadku jego braku pająki przestają się słuchać i z powrotem zaczynają robić, co im się żywnie podoba.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/4 {...}
CZAS TRWANIA: 1 post.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 10 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczone.
MEDALION PENTY
✖ ✖ ✖ (!)
[/color] 1
Woda | 2
Ziemia | 3
Ogień | 4
Powietrze Legenda głosi, że to anioły stworzyły ten medalion i dały go jednemu z ludzi jako podziękowanie za to, że im pomógł. Kiedyś był to jeden medalion z pięcioma kryształami po bokach, a na środku miał bezbarwny, lecz człowiek go noszący - Penta - miał pięciu synów. Przez to, że nie potrafił z nimi uzgodnić kto go dostanie, a anioły nie chciały go rozdzielić sprzedał swą duszę diabłu by ten go rozdzielił. Tak, po jego śmierci demon rozdzielił go na pięć. Jeden amulet - Duszy - był zbyt potężny, więc anioły zniszczyły go wraz z jego nosicielem. Ponoć dlatego są teraz tylko cztery, każdy z nich odpowiada rogowi swojego medalionu. Woda to prawy górny, ziemia to lewy dolny, ogień to prawy dolny, a powietrze to lewy górny.
ZASTOSOWANIE: panowanie nad żywiołami. Daje nosicielowi moc odpowiedniej do rodzaju amuletu kinezy.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/4
{...}CZAS TRWANIA: 3 posty.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 6 postów.
LICZBA UŻYĆ: nieograniczona.
ROBACZA PUSZKA
✖ ✖ ✖ (!)
pozoru to zwykła stara, pordzewiała puszka po zupie pomidorowej, gdy się nią potrząśnie wewnątrz dobiega ciche chrobotanie chityny ocierającej się o metalowe ścianki. Niby zwykły, nic nie znaczący relikt czasów, które już dawno odeszły w niepamięć. Jednak przedmiot ten kryje w sobie coś więcej, budzi niepokój w osobie, która go dotyka, wydaje się wtedy drżeć, jak żywe stworzenie, chcące się porozumieć.
- Spoiler:
By zrozumieć naturę tego przedmiotu, poznać należy historię tego właśnie konkretnego metalowego naczynia.
Kiedyś, tuż po powstaniu tego całego bałaganu na ziemi, gdzieś wśród ruin jeszcze dogorywającego starego świata, dzisiaj zwanego Desperacją, znajdowała się stara hurtownia spożywcza, skryta przed wzrokiem ciekawskich pod grubą warstwą wulkanicznego popiołu. Uwięziony w niej był dawny nocny stróż tego przybytku. Można było śmiało założyć, że lepiej trafić nie mógł - magazyn pełen jedzenia tylko dla siebie, był (i nadal jest) marzeniem każdego człowieka stąpającego po tym wykolejonym świecie. Problemy były dwa. Pierwszym z nich było, że wraz z początkiem apokalipsy cały magazyn wypełniony był po brzegi tylko jedną rzeczą, zupą pomidorową w puszcze; drugim były nieznośne owady. Za każdym razem gdy mężczyzna zasiadał do swojego niezwykle monotonnego posiłku, całe rzesze karaluchów, muszek, niewielkich chrząszczy i rozochoconych mnogością zdobyczy pająków, zbierało się naokoło niego, niemo domagając się równego podziału dóbr. Człowiek wytoczył stawonogom bezpardonową wojnę, ginęły całymi setkami, przez wiele miesięcy, aż do kręgowca dotarła beznadziejność całej sytuacji. Uroczyście otworzył wtedy kolejną puszkę zupy, tej zupy i położył ją na ziemi. Zaakceptował wszechobecność pełzających wokół niego stworzeń. Właśnie ta akceptacja, nie boskie moce czy tajemne sztuki stoją za powstaniem robaczej puszki.
ZASTOSOWANIE: Puszka czyni jej właściciela przyjacielem wszystkich stawonogów. Im dłużej artefakt jest w posiadaniu jednej osoby, tym więcej niewielkich istot będzie próbowało porozumieć się z nią porozumieć za jej pomocą. Posiadacz puszki, może dzięki niej rozmawiać z otaczającymi go owadami, a ten kawałek tłoczonej na zimno blachy odpowiada w ich imieniu, szeptami rozchodzącymi się wewnątrz głowy trzymającego.
Potrząśnięcie puszką (zużycie ładunku), daje sygnał wszystkim znajdującym się w pobliżu owadom, że czerwony przyjaciel potrzebuje ich pomocy i sprawia, że tłumnie przybywają w odpowiedzi na wezwanie. Owady poproszone o to, mogą kogoś pokąsać, w większej grupie przenieść jakiś przedmiot, czy sprawdzić co czyha za rogiem, wydaje się to niczym wielkim, ale dla maleńkich istotek to i tak spore wyzwanie.
- Spoiler:
- Robacza puszka jest artefaktem opozycją dla Serca arachne. Pajęczy kamień zmusza pająki do posłuszeństwa, konserwa natomiast czyni właściciela przyjacielem owadów.
- Ciche, owadzie głosy z wnętrza puszki określają jej posiadacza “czerwonym przyjacielem”, ponieważ skóra jej pierwszego właściciela, zabarwiła się właśnie na ten kolor po miesiącach jedzenia tylko zupy pomidorowej.
- Mistrz gry powinien wziąć pod uwagę, że owady mogą potrzebować czasu by odpowiedzieć na wezwanie, niemniej zawsze to zrobią i będą życzliwe względem posiadacza artefaktu.
ZDOBYTE PRZEDMIOTY: 0/1
{...}CZAS TRWANIA: 3 posty.
- Spoiler:
Robacza puszka posiada trzy ładunki, które można wykorzystać by użyć jej trzy razy pod rząd, w trzech kolejnych postach (by to zrobić wystarczy mieć intencję skorzystania z niej i zatrząść nią, tak by rozległo się chrobotanie). Ładunki odnawiają się pojedynczo, kiedy posiadacz puszki nie korzysta z niej przez trzy posty (czyli po zużyciu wszystkich potrzeba dziewięciu kolejek by odzyskała pełną sprawność), dodatkowo, tak na zachętę, jeden ładunek odnawia się, kiedy dany wątek dobiega końca.
CZAS ODNAWIANIA ENERGII: 9 postów.
LICZBA UŻYĆ: działa póki w środku znajdują się wysuszone owadzie pancerzyki, możliwa wymiana wkładów.