STANOWISKA
Należąc do jednej z grup dostępnych na forum nasza postać automatycznie powinna mieć również wybrane stanowiska, by określić jej hierarchiczne położenie.
W nawiasach pojawia się maksymalna liczba miejsc. W [url=tym]tym[/url] temacie znajduje się spis zajętych stanowisk postaci. Sprawdź, nim zaczniesz kreować postać!
Rangi przywódców i zastępców można uzyskać wyłącznie na fabule! ORGANIZACJA S.SPEC
Dyktator: trójka, posiadająca najwyższą władzę w utopijnym mieście. To oni odpowiadają za akceptacją systemów nauki, szkolnictwa, pracy itp. Wysyłanie wojska na dane tereny Desperacji (i inne) to także ich sprawka. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (3)
Prawa ręka: doradcy dyktatorów. Podczas ich ewentualnej nieobecności sprawują najwyższą władzę w Mieście-3. Odpowiadają za wszelaką papierkową robotę, przeglądają dane formularze czy ustawy, nim dadzą je do podpisania dyktatorom. WYBIERANIE RANGI ZASTĘPCY NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (3)
Gwardia: prywatna ochrona dyktatorów i ich prawych rąk. Szereg najlepszych wojskowych, jakie ludzkie oko widziało. Idealnie wyszkoleni, nieprzeciętni fizycznie i psychicznie. Niemalże na krok nie odstępują pilnowanych. (6)
Naukowiec: parszywi, cholerni, psychopatyczni psychopaci (owszem, błąd powtórzeniowy zrobiony specjalnie). Na co dzień zajmują się głównie bebłaniem w cudzych zwłokach (nie ukrywajmy, że najlepiej w tych należących do Wymordowanych lub Łowców). Starają się również znaleźć antidotum na szerzącą się zarazę wirusa X i „Czerwinki”. (4)
Inżynier: osoba odpowiedzialna za technologię w S.SPECu, inaczej po prostu pan mechanik-wynalazca. Zależnie od specjalizacji, może on konstruować broń, androidy lub technoprotezy dla żołnierzy, którzy stracili kończyny na służbie. (3)
Haker: problem? Już nie. Włamią się dosłownie wszędzie i to w przerażająco krótkim czasie. Informatycy z nich tak ekspresowi, co efektowni. (3)
Informator: łazi po mieście, zbiera informacje. Zawsze w miejscu, w którym ewidentnie nie powinno go być. Działa na szkodę obywateli, którzy coś podejrzewają i/lub zaczynają się buntować. Nie działają raczej poza obrębem Miasta-3. (3)
Legionista. Legioniści to członkowie jednej z nieoficjalnych frakcji powstałych po ujawnieniu informacji o Wymordowanych opinii publicznej. Nie zgadzają się z polityką obecnego dyktatora, lecz jest ich zbyt mało na otwarty bunt. Czekają więc na okazję, starając się nawiązać kontakt z wrogami S.SPEC. (4)
Służący: ... służy (oh, God, really? No shit). (~)
ORGANIZACJA S.SPEC - WOJSKO
Głównodowodzący: najwyżej postawiona osoba, odpowiedzialna za wojska. Pełni również funkcję łącznika pomiędzy pozostałymi generałami, a organizacją S.SPEC. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Generał: pełnią raczej funkcję doradców głównodowodzącego. Ponadto częściej niż on sam wysyłani są poza mury Miasta-3, jako dowódcy danych oddziałów. (4)
Oficer: od sierżanta poczynając, przez wszystkich poruczników, kapitanów, majorów i pułkowników oraz inne stopnie. Są to dowódcy znajdujące się niżej w hierarchii od Generałów, podlegając w ścisły sposób swoim zwierzchnikom na kolejnych szczeblach wojskowej kariery, w mniejszym zakresie dowodząc wojskami podzielonymi na oddziały, zajmując się organizacją, papierkową robotą, treningami czy szkoleniami. W końcu generał to zbyt wysoko postawiona osoba, by ździerać sobie gardło wydzierając się na szeregowców na poligonie. (5)
Eliminator: prawdopodobnie najgroźniejsi członkowie wojska. Oddziały składające się z naprawdę silnych ludzi, o nieprzeciętnie bystrych spojrzeniach i nieprzeciętnych umiejętnościach logistycznych. Do zadań specjalnych. (3)
Skrzydlaty: specjalny odłam wojska, do którego należą tylko najlepsi. Jest to elitarna jednostka specjalizująca się w tajnych akcjach poza murami M3. Ich cechą charakterystyczną jest to że posiadają mechaskrzydła połączone z ich układem kostnym. Istnieje jednak surowy zakaz używania ich w obrębie miasta. (5) *
Szpieg: wysyłany w teren. Jako przyjazny-całkiem-spoko-gość, stara się wtopić w tłum i zebrać informacje potrzebne organizacji S.SPEC (lub wojsku) do wyeliminowania celu poprzez użycie jego najsłabszego punktu. (2)
Zarządca więzienia: to od niego zależy co i w jak szybkim czasie będzie działo się w więzieniu Miasta-3. Zsyła zlecenia strażnikom, choć zwykle woli pograć z nimi w pokera. {Wymagana historia postaci!} (1)
Strażnik więzienny: pilnuje więźniów, czasami poda im coś do jedzenia, weźmie na przesłuchanie (nie, żeby to miało cokolwiek wspólnego z delikatnością). Zwykle zbija bąki, grając w karty z kolegą po fachu, w samym środku więzienia. (4)
Wojskowy: „zwykły” (o ile tak można to nazwać) wojskowy, pełniący funkcje czysto obronne. (~)
Rekrut: niedoświadczony nowicjusz. (~)
* Uwaga! By zostać członkiem Skrzydlatych, najpierw jest się poddawanym morderczemu treningowi, a gdy Władza uzna, że kandydat się nadaje – zostaje przeprowadzona operacja. Mechaskrzydła opracowane zostały na podstawie skrzydeł anielskich, są więc dość lekkie i bardzo wytrzymałe. Wymagania: Rozbudowana historia postaci, zawierająca opis przebytego treningu oraz operacji. (min. 400 słów)
ORGANIZACJA ŁOWCÓW
Przywódca: silny przedstawiciel Łowców (żeby nie walnąć z grubej rury, że najsilniejszy). Wypluwa rozkazy jak maszyna bojowa, jego siła powala na łopatki nawet Pudziana, a nieprzeciętnie bystry umysł, przeanalizuje każdą sytuacje i pozwoli stworzyć plan, który wyprowadzi Łowców na prostą. W porównaniu do innych przywódców (np. takich dyktatorów) nie siedzi wiecznie z tyłkiem na tronie, a sam wychyli głowę z nory i pójdzie przeczesać teren, zajmie się egzekucją jakiegoś bufona czy przejrzy papierkową robotę od deski do deski. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Zastępca: osoba, która pełni funkcję pomocnej dłoni przywódcy. Zawsze doradzi, rzuci odpowiednią propozycją, a podczas jego nieobecności, przejmują obowiązki Przywódcy. W razie ewentualnej śmierci głowy Łowców zajmuje jego stanowisko. WYBIERANIE RANGI ZASTĘPCY NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Strateg: osoba zajmująca się planowaniem operacji wojskowych, przewidywaniem w znacznie odległym czasie spraw najistotniejszych. Mózg wszelkich operacji, taktyk. (1)
Szpiegmistrz: kieruje operacjami zdobywania informacj, a także cichą eliminacją niewygodnych zjawisk, które mogły by przeszkodzić w wykonywaniu głównej misji. Wraz z przydzielonymi mu łowcami niejako szykuje grunt dla reszty organizacji. (1)
Wtyka: osoba pełniąca funkcję szpiega. Wszędzie wepchnie ten swój wścibski nochal. Wystarczy jedno słowo przywódcy, a rzucą się w wir plotek i wyłowią te najcenniejsze. (2)
Technik: osoba, do której Łowcy zgłaszają się w sprawie napraw, umocnień czy produkcji. Jednostka z założenia nie jest bojowa, ale nie oznacza to, że nie wychyla nosa ze ścieków. Sama nieraz sięgnie za broń i ubrudzi sobie ręce, jeżeli będzie wyrażała taką chęć. Jej głównym zadaniem mimo to jest utrzymanie stanu urządzeń organizacji w ładzie, tak samo jak i wyprodukowanie nowych, jeżeli zajdzie taka potrzeba oraz zbadanie i pozbywanie się zabezpieczeń ze skradzionego sprzętu. Musi ona oczywiście posiadać umiejętności techniczne typu inżynieria, żeby spełniać swoje zadanie właściwie i z doświadczeniem. (4)
Zaopatrzeniowiec: i tu zbędne będą wytłumaczenia; ot, osoba, która zajmuje się zaopatrzeniem grupy. Często wraz z grupą innych Łowców napada na magazyny Świata-3, by ukraść prowiant, wodę pitną, broń itp. To on odpowiedzialny jest za ilość zasobów w podziemiach. (4)
Medyk: tacy z nich łowcy, jak z kurczaków tygrysy. Nierzadko zresztą są to przedstawiciele ludzi (!), którzy nie zdobyli się na przejście bolesnego rytuału, ale za wszelką cenę pragnęli pomóc organizacji Łowców. A pomogą najlepiej zapewniając im stałą opiekę medyczną. (4)
Kat: osoba, która zwykle działa w pojedynkę, ale na dobrą sprawę nie czuje dyshonoru, gdy pójdzie wyeliminować cel w parze z kimś czy nawet w większej grupie. W końcu - jak powszechnie wiadomo - do eliminacji jest naprawdę cała chmara osób i trudno czasami w pojedynkę zamordować cały tuzin uzbrojonych po zęby wojskowych psów. (7)
Wtajemniczony: aktywny członek organizacji Łowców. (~)
GANG DOGS
Wilczur (dowódca): ambitny jak mało kto (bo lenistwa zarzucić mu nie sposób), w dodatku taki, który gdzieś głęboko w sobie skrywa swego rodzaju żal do Władzy. Zadał proste pytanie: dlaczego oni mają, a my nie? I tym też sposobem zwołał ku sobie garść silnych sprzymierzeńców, wkrótce stając na ich czele. To głównie dzięki grupie DOGS mieszkańcy Desperacji posiadają „jako-takie” zaopatrzenie, które i tak w trybie niezwłocznym się kończą. Swoje stanowisko zdobył siłą i uznaniem i na dobrą sprawę... w każdej chwili może je stracić. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Rottweiler (zastępca): ma głowę na karku i to trzeba mu przyznać. Jak w każdym przypadku, podczas nieobecności dowódcy przejmuje jego obowiązki. Zwykle jednak sam jest wysyłany w teren, mając na swych usługach wierne psiska. Na dobrą sprawę, jak Wilczur, zajmuje się dosłownie wszystkim co mu w łapy ręce wpadnie. WYBIERANIE RANGI ZASTĘPCY NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Pudel (sekretarz): jak sama nazwa wskazuje, nie jest to zbyt groźny i bojowy członek organizacji, aczkolwiek dumny. Mimo to jednak nie powinno się go lekceważyć bo gdy chce, to potrafi ugryźć. Jego pozycja w organizacji znajduje się gdzieś między Rottwielerem a Dobermanem. Głównie zajmuje się tą całą papierkową robotą, jaką ignoruje reszta wesołego towarzystwa. Spisuje zapasy żywności, przydziela zakwaterowanie, pisze te wszystkie długaśne dokumenty dla lidera. I robi wiele innych większych i pomniejszych rzeczy, dbając o to, by wszyscy mieli łóżka stabilne ciepłe, a DOGS nie zatonęło a papierkowej robocie i długach. (1)
Wyżeł weimarski (strateg): „Kowalski, opcje!” Innymi słowy: osoba od obmyślania najkorzystniejszych planów, idealny strateg, żywa księga pomysłów jak i po co zabić czy okraść. (1)
Kotek (maskotka): urocze stworzenie, któremu daleko do bojowego pitbulla. W gangu pełni raczej funkcję czysto rozrywkową (ze skojarzeniami i bez), reprezentacyjną i... cóż. Członkowie zwykle wykorzystują ją jako kolejne popychadło do „chodź, przynieś, pozamiataj”. (1)
Mastif (tajna broń): ten jakże uroczy jegomość stanowi as w rękawie organizacji. Pod przykrywką zwyrodnialca porusza się bomba atomowa. (1)
Pitbull (strażnik więzienny): silna jednostka, będąca w stanie ujarzmić gniew i rozgoryczenie więźniów złapanych przez DOGS. Pilnują podziemnego więzienia i to tam najczęściej przebywają. Do ich obowiązków należy „zajmowanie się” przetrzymywanymi, przesłuchiwanie ich, torturowanie oraz stosowanie się do dalszych rozkazów wyznaczonych przez wyżej postawionych. (5)
Doberman (morderca): typowa ranga bojowa. Ostre kły, (zwykle) warkliwy charakter, wąskie poczucie przyzwoitości... i w drogę. (4)
Bernardyn (medyk): medycy, po prostu. Choć nie posiadają zbytniej możliwości i tak robią co mogą, aby opatrzyć rany (zwykle bardzo poważne, bo i co tu kryć?) swoich podopiecznych. Niektórzy w gangu twierdzą, że działają cuda. (4)
Chart (zwiadowca): patroluje najbliższą okolicę i w razie zlokalizowania wroga (tudzież potencjalnego wroga) wyrywa się biegiem w kierunku siedziby gangu i składa raport dowódcy/zastępcy. (3)
Ratlerek (szpieg): potrzebujesz informacji o kimś? A może ktoś ma ci wyniuchać odpowiednią osobę? Ratlerki być może nazwą nie wzbudzają szczególnego strachu, ale potrafią człowiekowi zrobić pod górkę. (4)
Jack russel terrier (służący): sprzątają, gotują, latają w przykrótkich kieckach. Jak kto woli, byle sprawdzali się w roli pokojówek/kamerdynerów. (~)
Kundel: zwykły członek DOGS. (~)
DRUG-ON
Pradawny: innymi słowy: przywódca najemników. To on pociąga tu za sznurki, nierzadko w dość brutalny (ale za to jaki konkretny!) sposób. Pozostali czują do niego szacunek. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Wieczny: prawa ręka i doradca przywódcy najemników. To on przejmuje kontrolę, gdy Pradawnego akurat nie ma. Razem podejmują też najważniejsze decyzje związane z poczynaniami Drug-on`ów. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Wiwern: szybcy, wściekli i... bardzo dyskretni. Najemnicy, którzy wszystko rozgromią po cichu, sprawnie i bez puszczenia pary z ust. (3)
Żmij: najsilniejsza jednostka Drug-on`ów, przysłowiowe siły specjalne. To oni są wysyłani, gdy cel postanawia się bronić, a pozostałe siły nie dały rady w kwestii eliminacji (/zdobycia informacji itp.) (6)
Bazyliszek: pełni funkcję szpiegowską. (2)
Windykator: zajmuje się odbiorem długów, a w razie jakichkolwiek problemów - eliminacją pracodawcy, który rzucił słowa na wiatr. (3)
Kontraktor: bywa tak że osoby które chcą wynająć Drug-On nie mają jak się do nich dostać. W sumie nie sposób tego nie zrozumieć - organizacja ma swoją główną siedzibę w środku niedostępnych gór, a po drodze tłumy stworów czekają na twoje narządy wewnętrzne. Stąd też, pracujący jako „miejscy przedstawiciele” Drug-On kontraktorzy przyjmują zlecenia dla swojej organizacji, które następnie - będąc lepiej przygotowanym do tego niż przeciętny człowiek - przekazują do siedziby, gdzie tam odpowiedni najemnik się tym zajmie(bądź nie). (3)
Hydra: wielofunkcyjny medyk bojowy, który potrafi wykonywać kilka zadań naraz, jakby rzeczywiście miał kilka głów. „Trzeba przeprowadzić operację wyrostka, przy okazji opatrując oddział wracający z akcji, a to wszystko przed śniadaniem? Nie ma sprawy. Podaj mi plaster i aspirynę.” Jak na możliwości Desperacji, jest prawdziwym czarodziejem, ratującym Smoki od trwałego kalectwa. (4)
Smok: zwykły najemnik. (~)
KOŚCIÓŁ NOWEJ WIARY
Prorok: osoba utożsamiana z samym bogiem. Mówi w imieniu Ao, który rzekomo zwraca się do niego osobiście. To od niego zależą losy całego zgrupowania. Ma zawsze ostatnie i decydujące słowo. Wierni darzą go nie tylko szacunkiem, ale również trwogą. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
Starszyzna: trójka doradców Proroka. To oni wraz z Prorokiem podejmują najważniejsze decyzje o losach organizacji, chociaż w dyskusjach to do tego ostatniego należy decydujące słowo. Ponadto rozpatrują, kogo przyjąć w swe szeregi, a kogo od razu stracić.(3)
Błazen: jego zadaniem jest zabawianie wiernych, głównie przez akrobacje, muzykę albo grę aktorską. Ma dostęp do wszystkich pomieszczeń świątyni, ale nie jest traktowany zbyt poważnie ze względu na swój zawód. (4)
Kapłan: odprawia msze i modli się do nowego boga. Za odpowiednią opłatą mogą wznieść modlitwę do Ao w wybranej intencji. Ich zadaniem jest także nauczać o Nowym Bogu oraz pomagać potrzebującym. (6)
Uzdrowiciel/Truciciel: osoby znające się na leczeniu. Jesteś ranny? Biegnij do któregoś z uzdrowicieli, on cię uleczy. Bez znaczenia czy zrobi to za pomocą własnej mocy czy poprzez wiedzę o roślinach, ocalenie komuś życia przy użyciu swych metod przypisuje cudownej łasce nowego boga. Posiadają oni nie tylko zbawienne umiejętności, lecz także te zgoła odmienne. Znają się bowiem na wszelakich truciznach, które odbierają życie bądź sprowadzają ból i cierpienie – oczywiście w ramach boskiej kary. (6)
Inkwizytor: siła bojowa. Ich zadanie jest bardzo proste: wyłapać wszelakich bluźnierców, którzy sprzeciwiają się ich bogu i torturować, po ówczesnym zamknięciu ich w lochu. Ewentualnie mogą przyprowadzić takiego delikwenta przed oblicze Proroka, by złożyć go w ofierze. (6)
Wierny/a: wierzący w Nowego Boga. Egzystują, pławiąc się w dobrach materialnych Kościoła, lecz nie są świadomi wszystkich politycznych manewrów jakie ten wykonuje. (~)
NEOMASONERIA
101 (Mistrz Loży). Głowa i serce nowo powstałej loży – osoba, która osiągnęła najwyższy stopień wtajemniczenia. Od niego zależy kto, kiedy i czy dołączy do bractwa, on otwiera i zamyka posiedzenia, przeprowadza najważniejsze ceremonie. Poza tym jest twarzą i wizytówką neomasonów na danym terenie. To matka, nauczyciel, strażnik, doradca i wzór do naśladowania w jednym – niezależnie od tego, czy mu to odpowiada, czy nie. Ta pozycja jest jego nagrodą, prezentem, którego oddanie równa się oddaniu życia. WYBIERANIE RANGI PRZYWÓDCZEJ NA WSTĘP JEST ZABRONIONE! (1)
080 (strażnik). Strażnicy mają oko na wszystko. Od pracy przychodni, przez działalność grabarzy, na układaniu kości w katakumbach kończąc. Odpowiadają tylko przed Mistrzem Loży, któremu to donoszą o wszelkich problemach i podejrzanym zachowaniu w szeregach bractwa, a gdy dostaną pozwolenie – likwidują niebezpieczeństwo bez zadawania pytań. (4)
A70 (grabarz). Członek bractwa specjalizujący się w opiece nad zmarłymi. To grabarze badają kości, określają ich wiek, płeć, wszelkie schorzenia i mutacje, oraz próbują dowiedzieć się jak najwięcej o ich życiu. Po dokładnym skatalogowaniu wyników sekcji, odkładają zwłoki w przygotowane miejsce, by zaraz wrócić do pracy nad kolejnymi szczątkami. Okazjonalnie pomagają lekarzom w trudnych operacjach. (4)
B70 (lekarz). Członek bractwa specjalizujący się w opiece nad żywymi. Są to osoby wykształcone, potrafiące rozpoznać choroby pośród mutacji i sporządzić leki z tego, co mają pod ręką… albo też bezboleśnie zakończyć męki pacjenta. To właśnie oni wystawiani są na największy kontakt z osobami spoza bractwa, jako że na ich barkach leży prowadzenie ruchomych przychodni, dzięki czemu mogą cieszyć się szczególną uwagą ze strony strażników. (4)
C70 (badacz). Członek bractwa, skupiający się na badaniu zjawisk paranormalnych. Badacze są osobami, których praca przez wielu jest uznawana za najdziwaczniejszą. To łowcy plotek, zabobonów i legend ulicznych, którzy (choć nie zawsze brani na poważnie), sumiennie prowadzą katalogi tego, co niezwykłe. Duchy, demony, egzorcyzmy i najbardziej niezwykłe mutacje – jeśli w coś ciężko uwierzyć, albo udowodnić, ze jest prawdziwe, badacze już pewnie o tym słyszeli. (3)
050 (technik). Dzięki nim katakumby nie zawalają się członkom bractwa na głowę, studnie działają, osoby niepożądane nie wchodzą w zamknięte korytarze, a ruch powietrza jest zachowany. Zazwyczaj po wybraniu drogi technika osoby te nie kontynuują badań, które zapewniłyby im wyższy stopień wtajemniczenia, ale mimo to są jednymi z najważniejszych osób w bractwie i cieszą się wieloma wygodami. W końcu bez nich to wszystko ległoby w gruzach – dosłownie. (3)
001 (uczeń). Świeży nabytek bractwa, który dopiero co przeżył własny pogrzeb i złożył przysięgi, ale jeszcze nie skończył wszystkich szkoleń i egzaminów. Przez swój niski poziom wtajemniczenia często są traktowani jak tania siła robocza przez tych, którzy wspięli się na wyższe szczeble hierarchii, ale ich prawa są chronione przez Strażników i Mistrza Loży. (~)
000 (uciekinier)Były członek neomasonerii, któremu udało się wyrwać z bractwa podczas jednej z wypraw w okolice Miasta-3 i rozpocząć normalne życie z dala od sieci katakumb. Niestety los nie miał zamiaru ułatwiać mu zadania. Organizacja ostatecznie dotarła do M3, a on musi bardzo uważać, żeby nie zostać wykrytym, jeśli nie ma zamiaru zostać z powrotem wcielony w jej szeregi – tym razem jako materiał badawczy. (3)